София 1138, ул.Самоковско шосе №2Л,ТЦ Боила
+359 (2) 917 55 87; +359 (2) 917 55 88 info@arista-bg.com
Блог за художнически материали и пособия

Трансферен медиум за текстил на Acrylicos Vallejo

Днес ще ви представя един продукт – Трансферен медиум за текстил на фирмата Acrylicos Vallejo.

За мен текстилът е една от трудните повърхности за работа и то по-специално в декупажа. При целия наличен арсенал от бои, контури, елементи за декорация на текстил, все ми се е искало да трансферирам свое изображение върху текстил. Пробвала съм с готово фолио, което се принтира и директно с ютията се фиксира върху плата. Ами да си призная – не съм очарована от резултата. Когато трансферирам, основната ми цел е да „вградя“ образа в предмета, да ги направя като едно цяло, а определено с фолио не се получа. За това и когато Силвия ми каза за този медиум се заинтригувах много, но го приех и леко скептично – поредното разочарование при работа с текстил. За това първо направих няколко опита – реших да го пробвам на макс…да видя до къде ще покрие моите очаквания за качествен трансфер върху текстил (опитите ще ви покажа накрая).

Речено- сторено! Медиума е вече в ръцете ми, тестван е…. и както казва по-силната ми половинка – издържа на напрежението, остава да избера и предмета, върху който да ви представя работата с медиума.

Скоро ще е един от най-големите християнски празници – Воскресение Христово, пролетта чука на вратите ни, в двора розите, хортензиите и клематисите ми са започнали да се разлистват…. започва да става цветно, хубаво и ароматно! Мда…сетих се! Искам да направя торбички – за сапунчета, за ароматни треви, за боядисано яйце! И тъй като отдавна бях се влюбила в едни торбета ушити от Десислава Младенова-Арт Мания Шоп, реших да са те!

textile-transfer-Vallejo-01

Самия плат и това закачливо шнурче ме навеждат на мисълта, че искам да ги направя в провансалски стил – хем старичко, хем цветничко. Пролет е – да вкарам малко цвят в проекта си! Сега трябва да се спра и на картинки, които да се връзват с предстоящите празници. Интернета е залят…. буквално залят от възможности, но все нещо не ми е на място…все нещо не пасва и не е моята картинка. Искам да избягам от традиционните яйца и пилета…искам да ми е цветно!

И в така задълбоченото търсене попаднах на илюстраторката Mary Barker и нейните феи на цветята…уникално красиви, живи, невероятна композиция от цветове, от всяка една нейна илюстрация струи нежност…това ще е избора за моя проект..решено-категорично! И толкова са много и всяка необикновена – признавам си, много труден избор, но оставям и на вас да се възползвате от тези илюстрации за вашите проекти и избирам тези три със сходна визия.

textile-transfer-Vallejo-02

Изображението се печата на обикновена офис хартия на цветен лазерен принтер. Искам тук да вметна, че е хубаво, когато печатате изображението да е с по-силен контраст, да се засилят малко цветовете, защото малко или много плата поема част от цвета и на светъл плат не стои едно към едно с това на хартията (ще видите накрая разликите и в използването и трансферирани върху тъмен текстил).

За трансфера са ни необходими следните материали:

  1. Трансфер медиум на Acrylicos Vallejo
  2. Разпечатано изображение на обикновенна принтерна хартия с обърнато огледално изображение
  3. Плоска четка
  4. Нещо, с което да притиснем добре изображението – аз обичам да работя със шпатулки
  5. Твърда повърхност, върху която да работите

textile-transfer-Vallejo-03

Да започваме: Важно е да поставите една найлонова торбичка (в случая аз използвах нагънат джоб за документи) между текстила, тъй като медиума може да мине през плата и да изцапа торбичката, което вече си е неприятно.

textile-transfer-Vallejo-04

Следващата стъпка е внимателно да се отбележи мястото, където искаме да стои нашата картинка. Аз го направих като оразмерих с линийка и леко с моливче отбелязах четирите външни точки. След изпиране моливчето изчезна.

textile-transfer-Vallejo-05

Когато сме готови с композицията на картинката, можем да започнем спокойно и същинската работа.

Плата се слага на твърда повърхност – аз използвах една домакинска дъскичка, която е много подходяща. Слагаме от медиума и го разпределяме равномерно с четка по повърхността, където желаем да се трансферира изображението ни. Хубаво трябва да има навсякъде от медуима… и не се скъпене…една част попива в плата, а е хубаво да е обилно намазан за да поеме мастилото на изображението ни.

textile-transfer-Vallejo-06

textile-transfer-Vallejo-07

Веднага след като сме намазали текстила, нанасяме от медиума и върху разпечатката (върху изображението – предната част).

textile-transfer-Vallejo-08

Внимателно обръщаме картинката към текстила и притискаме. С твърд предмет или с пръсти (аз използвах плоска шпатула) прилепваме хубаво хартията към повърхността. Проверяваме и крайчетата хубаво, да не е останало незалепено място. Когато сме сложили обилно медиум и сме притиснали изображението добре, на опаковата страна на хартията, от влагата, леко започва да прозира изображението – това е моя начин да проверя дали навсякъде съм прилепила добре изображението към текстила….а това е важно – не се ли залепи добре разпечатката, няма качествен трансфер.

textile-transfer-Vallejo-09

Изчаквам да изсъхне хубаво – поне 2-3 часа и по познатия начин за трансфериране, започвам да отнемам от хартия – с леко намокряне и протриване. Аз както и друг път съм казвала го правя на етапи и внимателно до падане на всички мъхчета от хартията.

textile-transfer-Vallejo-10

Остават много фини мъхчета, които се заличават с една ръка от медиума. Полагаме го с плоска четка, на тънък пласт, равномерно навсякъде върху изображението. Да не ви притеснява, че се виждат като бял участък… когато изсъхне той става прозрачен.

textile-transfer-Vallejo-11

След напълно изсъхване на медиума, фиксираме с ютия, като текстила се глади от обратната страна (там където позволява – тениски и други дрехи). Винаги поставяйте хартия за печене върху трансфера, за да избегнете залепване за другата страна, за ютията или за дъската за гладене. Ютията да е на силна степен, без пара!

Ето това е – проектът ми е готов… лесен и достъпен за всички.

Но в мен изникват много въпроси, та аз мога да си го направя този трансфер с акрилен лак или някакво друго лепило, с което се трансферира върху други повърхности…защо да използвам точно този медиум, а не някой друг или просто да пригодя някой материал за тази цел. Ще се опитам да отговоря на себе си и на Вас със следващите опити, които направих с медиума.

Поставих си цел – Качествен трансфер върху текстил: да не се прокъсва изображението, да не става твърдо; да е еластичен трансфера; да издържа на пране и гладене… това в общи линии.

След като поставих целта си реших да направя едно разузнаване в боя…направих няколко опита, чиито резултати искам да ви покажа сега.

ПЪРВИ ОПИТ – върху бяла памучна тениска – 100% памук!

textile-transfer-Vallejo-12

На този колаж виждате представени в резюме всичките стъпки описани подробно по горе. При работата тук стигнах до извода, че е важно да се сложи медуим и на текстила (тениската), а не само на разпечатката. Хартията трябва да се трие внимателно при разтегливи платове като памучните, тъй като има опасност да се свали още в началото всичко – както и забелязвате на места протритата от мен разпечатка.

ВТОРИ ОПИТ – върху черен (тъмен) плат.

Тук искам да обърна внимание, че за да се получи трансфера с ясни цветове е хубаво основата да е бяла. Затова първо обработих мястото с боя за текстил и след това направих трасфера.

textile-transfer-Vallejo-13

Получи се едно ясно и хубаво изображение.

textile-transfer-Vallejo-14

След като фиксирах всичко с ютия, оставих хубаво да изстине трансфера и ги изпрах на 40 градуса, с центрофуга 800 оборота и изплакване с омекотител… ами нищо не мръдна…много съм доволна! Ето за това няма да си правя текстилните проекти с лак и други лепила, а с Acrylicos Vallejo…

Acrylicos Vallejo ме спечели и с още нещо – няма никаква твърдост на трансфера…е да, не е едно към едно с плата, но определено не стои като кора…огъва се лесно и стои плавно.

ВАЖНО!!! Искам да обърна внимание и на още нещо! Гладенето е задължително – реших да пробвам изпиране и без гладене – резултата е трагичен!

textile-transfer-Vallejo-15

Почти всичко се беше отмило…фиксирането с ютия, на силна степен без пара е важен завършваш етап!

И още нещо интересно: По същия начин и съвсем спокойно може да се работи върху истинска кожа: чанти, обувки, дивана в хола! Фиксирането с ютия е отново задължително и става като сложите хартия за печене върху него и гладите директно. Ще пробвам как се държи и върху изкуствена кожа и ще Ви информирам!

ЗА ИЗГОТВЯНЕТО НА ПРОЕКТА – СПЕЦИАЛНИ БЛАГОДАРНОСТИ ОТ ЕКИПА НА АРИСТА
НА Г-ЖА ПОЛИНА ПАНАЙОТОВА

 

0 Отговора

  1. Благодаря за този изключително полезен урок, ще пробвам и аз, до тук се провалих няколко пъти и почти се отказах, но то си имало тънкости и хитринки, които с опита се получават. Успех от тук нататък във всички майсторийки. Весели Великденски празници!

  2. Много благодаря за публикацията, имам лавандула, исках да си направя торбички с нея и вече знам как :)!!!!!!!

  3. Благодаря!Много подробна и полезна публикация

  4. jordanka manolov

    ИСКАМ ДА ПРОБВАМ,НО МИ СЕ СТРУВА СЛОЖНО…ЖЕЛАЕщ ДА ПОМАГА…ИСКАМ ДА ЗАЛЕПЯ ЦВЕТЯ ВЪРХУ ПЛАТ..ИДЕЯ ЗА ПО ЛЕСЕН НАЧИН

Напиши коментар